recepta na medyczną m w 10 min

Umów teraz

Instrukcja nadania dostępu do IKP (Internetowe Konto Pacjenta)

Zgodnie z rozporządzeniami Ministerstwa Zdrowia z dnia 2 sierpnia 2023 r. (Dz.U. 2023 poz. 1368) oraz 7 listopada 2024 r., pacjenci zobowiązani są do udostępnienia placówkom medycznym dostępu do Internetowego Konta Pacjenta (IKP), aby lekarze mogli przeglądać historię leczenia i wystawiać e-recepty. Bez nadanego dostępu lekarz nie ma wglądu w dane medyczne i nie może kontynuować terapii zgodnie z przepisami.

Dlaczego to ważne?

Bez dostępu do Twojej historii leczenia i listy przepisywanych leków, lekarz nie będzie mógł wystawić recepty podczas wizyty.


Jak nadać dostęp?

  1. Zaloguj się na swoje IKP przez stronę www.pacjent.gov.pl lub aplikację mojeIKP.

  2. W zakładce Uprawnienia znajdź opcję nadania dostępu placówce i wybierz: Green Medical.

  3. Włącz powiadomienia SMS oraz e-mail – dzięki temu otrzymasz informacje o wystawionych receptach i zaleceniach.

 

Link do oficjalnego poradnika logowania IKP (pdf)

Instrukcja dodania placówki w IKP (www.pacjent.gov.pl)

  • 1. Otwórz aplikację mojeIKP lub stronę pacjent.gov.pl lub i przejdź do logowania

  • 2. Przejdź do głównego menu

  • 3. Otwórz zakładkę Uprawnienia

  • 4. Kliknij zakładkę Udostępnij dane lekarzowi, pielęgniarce lub farmaceucie

  • 5. Wybierz opcję Udostępnij dane pracownikowi lub placówce medycznej

  • 6. Wybierz opcję Placówka medyczna

  • 7. Wpisz w pierwsze pole "green medical" i kliknij Szukaj

  • 8. Kliknij nazwę placówki medycznej

  • 9. Ponownie kliknij nazwę placówki medycznej

  • 10. Wybierz Dostęp do wszystkich dokumentów oraz Cała dokumentacja medyczna. Zapisz zmiany.

  • 1. Otwórz stronę pacjent.gov.pl lub aplikację mojeIKP i przejdź do logowania

  • 2. Zaloguj się na IKP

  • 3. Wybierz jedną z dostępnych metod logowania

  • 4. Po zalogowaniu, przejdź do zakładki uprawnienia

  • 5. Wybierz opcję "Udostępnij dane lekarzowi, pielęgniarce lub farmaceucie"

  • 6. Kliknij przycisk "Przyznaj dostęp"

  • 7. Wybierz opcję "Placówce medycznej" i przejdź dalej

  • 8. Wpisz nazwę placówki "Green Medical", wyszukaj ją, a następnie wybierz. Po wybraniu placówki, przejdź dalej.

  • 9. Wybierz "Dostęp do wszystkich dokumentów" oraz "Cała dokumentacja medyczna". Tylko wtedy lekarz będzie mógł wystawić receptę.
    Po zapisaniu zmian, placówka powinna pojawić się jako dodana i możesz odbyć wizytę w placówce.

Instrukcja włączenia powiadomień o wizytach i receptach
 w IKP (www.pacjent.gov.pl)

  • 1. Zaloguj się do IKP i otwórz główne menu

  • 2. Wybierz zakładkę Moje konto

  • 3. Przewiń do sekcji "Powiadomienia z Internetowego Konta Pacjenta" i kliknij Edytuj

  • 4. Upewnij się, że zaznaczone są wszystkie powiadomienia, następnie zdjedź niżej i zapisz zmiany

  • 1. Po zalogowaniu do IKP, przejdź do zakładki "Moje konto".

  • 2. Kliknij "Edytuj swoje dane".

  • 3. Zaznacz wszystkie opcje powiadomień i zapisz.